Hogyan mondjuk vissza egy alkalmazás megvásárlását?
Mint ismeretes, egy alkalmazás megvásárlását követő 14 napon belül mód van a visszamondásra, vagyis az alkalmazás árának visszaigénylésére.
Ehhez:
- Nyissuk meg a számítógépünkön az iTunes alkalmazást.
- Lépjünk a menüsorra (bal alt).
- Keressük meg az Áruház menüjét (jobb nyíl ismételt használata, szükség szerint).
- Keressük meg a Fiók megtekintése menüelemet (le nyíl ismételt használata, szükség szerint).
- Aktiváljuk (enter). Kövessük a megjelenő utasításokat, tehát:
- Adjuk meg az Apple-azonosítónkhoz tartozó jelszót.
- Lépjünk a Fiók megtekintése gombra (tab).
- Aktiváljuk (szóköz). (Pár másodpercet várnunk kell, amíg a rendszer az internetre lép és ott betöltést végez, aminek a befejezését az iTunes internetes aktivitását kísérő szokásos mély hang jelzi.)
- Keressük meg a negyedik címsort (h betű négyszer), amelynek szövege: Purchase History (vásárlási napló)
- Keressük meg a See All hivatkozást. Egy lehetséges módszer: nyomkodjuk a le nyilat, amíg el nem érjük a „See All”szöveget. A hivatkozás megkereséséhez a tabolás itt nem célszerű, mert könnyen átkeveredhetünk az iTunes alkalmazás szokásos vezérlői közé, ahonnan körülményes lehet visszatalálni a webes felületre.
- Aktiváljuk a See All hivatkozást (enter). (Várjuk meg a betöltést jelző mély hangot.)
- Keressünk meg egyet az Unlabelled (címkézetlen) szóval kezdődő gombok közül. (Egy lehetséges módszer: b betű ismételt használata, szükség szerint)
- Aktiváljuk (szóköz). (Várjuk meg a mély hangot).
- Keressük meg (b betű segítségével) a Report a Problem gombot (mély hang)
- Itt a Purchase History címsor alatt megtaláljuk az App Store-ból legutóbb megvásárolt alkalmazást és annak árát. Haladjunk soronként lefelé a nyíllal, hogy megtaláljuk immár a Report a Problem hivatkozást. (Esetleg folytatás nélkül kiszállhatunk a két sorral lejjebb található Done gombbal.)
- Aktiváljuk a hivatkozást (enter).
- A megjelenő űrlapmezőbe ismét be kell írni a jelszót.
- Utána nyomjuk meg a tabot, majd (szóközzel) aktiváljuk a Sign In gombot.
- Üssünk be egy c betűt, hogy arra a kombinált listamezőre jussunk, melynek szövege: Choose Problem (válasszon problémát)
- Nyissuk meg a kombinált listamezőt (alt + le nyíl).
- Válasszunk a nyilakkal az alábbi indokok közül:
- I didn’t authorise this purchase (nem hagytam jóvá ezt a vásárlást)
- Didn’t mean to purchase this item (nem akartam ezt a tételt megvenni)
- Meant to purchase a different item (másik tételt szándékoztam megvenni)
- Item didn’t download or can’t be found (a tétel nem töltődik le vagy nem található)
- Item won’t install or downloads too slowly (a tétel nem települ fel vagy túl lassan töltődik le)
- Item opens but doesn’t function as expected (megnyílik ugyan a tétel, de nem úgy működik, ahogy elvárnám)
- I would like to cancel this purchase (szeretném visszavonni ezt a vásárlást)
- Problem is not listed here (az én problémám nem szerepel a felsoroltak között)
- Vegyük a legegyszerűbbnek tűnő megoldást, válasszuk azt a lehetőséget, hogy „I would like to cancel this purchase” majd nyomjuk meg az entert.
- Most két gomb közül választhatunk. A Close gombbal bezárhatjuk az oldalt, vagyis megszakíthatjuk a visszaigénylést. A Cancel Purchase (vásárlás visszavonása) gombbal elküldhetjük a visszaigénylést. Hamarosan e-mailben kapunk értesítést a visszaigénylés további sorsáról.